Monday, March 28, 2011

Sedekah

 Peace be upon you,

Alahai,cik rozza,ape lah yang dia nak membebel pulak mlm nie,padahal keja berlambak lambak tp buat buat xdek.bole pulak mcm tu yer :)

Mlm ni malas nak membebel pnjg pnjg sbb korg pom sumpah bosan kan ngn entry berjela jela pnjg.Mlm ni cuma nak ckp pasal tajuk entry i tue,SEDEKAH.

I bukan ape,kelmarin i duduk lah kat stesen bus sbb tunggu geng geng i yg len sampai sbb nak pegi U sesame kan.Biase lah kan kalao kat stesen bus mmg bole tgok lah mcm mcm org ade.Time aku duk sesorang tue ade lah sorg budak ni,pakai baju kurung agk selekeh,muka dia mcm india muslim mcm tu lah,mesti korg bole imagine kan mcm mane rupa bdk tue kan.Aku dah agak dah,ni mesti kes nak minta sedekah,aku cepat cepat kuar duit dari purse,dari tak bagi langsung,aku bagi la jugak RM 1 kan,tu jer aku mampu.:B

Dia pom datang lah depan aku then hulur sebuku Yaasin kat aku,then aku pom hulur lah RM 1,dia pom ckp "ini yaasin RM 5".Ayoyoyoy maa,banyak mahal lah yaasin dia,terkezot jugak lah kan,i bkn berkira sngt tp i tao kalao kita bg RM 5 tu,bkn bdk ni yg dpt tp dia punya agen yg dpt.So,i pom ckp mcm ni kat dia "awk ambek lah RM 1 nie,sy bagi awk".Aku rasa baek aku bg die RM 1 nie, skurang-kurangnya dia bole buat beli air ke ape ke kan dr aku bg die RM 5 yg belom tentu dpt kat die o tak kan.Kesian sungguh tgok bdk bdk yg berkeliaran mcm nie,tak tentu hala,mcm ne lah future dia,mak ayah dia sampai biar anak jd mcm nie.Kita nie hanya mampu tolong mcm tu je lah,sedekah sikit sikit bole lah,sbb ekonomi sendri pom tak kukuh lagik :).

Oke lah sayang sayang semua,,itu jer nak cite and nak share tp ats korunk lah nak pikiq i punya attitude tue betol o tak :).Tnx u olz <3

With Luv,
Rozza Fellyna

No comments:

Post a Comment